Angrerett
Du har rett til å gå fra denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du eller en tredjepart (ikke transportør), som du har utpekt, får varen/varene i fysisk besittelse.
For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender en melding om at du vil benytte angreretten før angrefristen utløper. Det er da nok å oppgi ordrenummeret og varen/varene i en epost eller melding i chat.
Ved retur bør du benytte angreskjemaet på denne lenken for raskest mulig behandling, men det er ikke obligatorisk.
Forsvarlig pakket retur må postlegges innen 14 dager fra du underretter oss om at du går fra avtalen. Da er angreretten fremdeles gyldig. Du må selv bære alle direkte kostnader ved å returnere varene til oss.
Retur sendes til (Merk gjerne pakken med ordrenummer):
Akademika AS (haugenbok.no)
Postboks 145, Rema1000
Kalbakken
0903 OSLO
Dersom transportør trenger epostadresse for hentemelding, oppgi epost@haugenbok.no på returen.
Du er selv ansvarlig for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres utgave, egenskaper og funksjon, eller om retur ikke er forsvarlig pakket. Dette kan bli trukket fra tilbakebetalingen eller sendt ut som krav i etterkant.
NB! Om du har valgt faktura via Klarna og den ikke er betalt, anbefaler vi at du pauser fakturaen hos Klarna for å unngå at denne forfaller eller blir purret på. Dette gjør du enkelt via Klarnas app eller ved å kontakte Klarnas kundeservice her: https://www.klarna.com/no/kundeservice/.
Hva skjer når du bruker din rett til å angre:
Når vi mottar returen behandler vi denne fortløpende og følgende blir utført:
• Vi sjekker at varene fremstår som nye og eventuelt sender deg et krav om erstatning, hvis ikke.
• Hvis faktura ikke er mottatt eller betalt, annullerer vi ordrelinjen(e).
• Hvis kort/Vipps er benyttet, og beløpet ikke er trukket ennå, annullerer vi reservasjonen om vi kan.
• Er bankkortet trukket, vil vi forsøke å tilbakeføre pengene. Hvis det ikke lar seg gjøre, tilbakebetaler vi
til kontonummeret oppgitt i angreskjemaet. NB! Viktig å oppgi norsk bankkontonummer.
• Hvis faktura som inneholder varen/varene er betalt, tilbakefører vi pengene på oppgitt
bankkontonummer. NB! Viktig å oppgi et norsk bankkontonummer.
Behandlingen av returen og tilbakebetalingen av beløpet er 100% gebyrfrie.
Dette skjemaet gjelder utelukkende for ordrer gjennomført på haugenbok.no.
Varer kjøpt på epost/telefon/chat har du også angrerett på. Ta kontakt med kundeservice først.
Angrerett gjelder ikke når/for:
• Ordren er bestilt av/for firma/bedrift/skoler/bibliotek.
• Plasten er fjernet fra digitale produkter som f.eks. lydbøker, programmer eller lisensark.